Teksty na stronę internetową - jak napisać zoptymalizowane treści na stronę? - Blog

Teksty na stronę internetową - jak napisać zoptymalizowane treści na stronę?

Teksty na stronę internetową - jak napisać zoptymalizowane treści na stronę?

Autor: Mariusz / Data: 23.07.2023 / AI ogólnie, Tworzenie treści

Content, czyli mówiąc potoczniej treści na stronie internetowej to jeden z istotnych elementów budowy jej widoczności w wyszukiwarce. Oprócz wartości SEO odpowiednio przygotowany content ma też funkcję sprzedażową - ma zachęcić potencjalnego Klienta do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Samo napisanie długiego tekstu, bez odpowiedniego zoptymalizowania treści może jednak niewiele dać. W tym artykule pokażemy jak szybko i kompleksowo tworzyć treści na strony WWW - bez specjalistycznej wiedzy z zakresu SEO i dużego przygotowania merytorycznego w temacie tekstu.

Do przygotowania treści wykorzystamy jedną z podstawowych funkcji Pocket Rocket, czyli tworzenie artykułów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Oczywiście słowo "artykuł" należy tutaj traktować bardzo ogólnie - może to być opis usługi, produktu, wpis na blogu, poradnik czy jakakolwiek inna treść pisana.

Zaczynamy więc od wskazania tematu, o którym chcemy pisać. W naszym przypadku niech będzie to "historia sztucznej inteligencji"

Tworzenie artykułu o sztucznej inteligencji

Po kliknięciu w Utwórz rozpocznie się proces badania serwisów, które znajdują się w TOP10 pod wskazaną frazą. Sprawdzamy treści, które są umieszczone na tych stronach, aby wiedzieć w jakim kontekście powinien być stworzony Twój artykuł. Zazwyczaj trwa to kilkadziesiąt sekund, po czym otrzymujesz gotowy formularz do personalizacji swojej treści.

Na pierwszy rzut oka może on się wydawać bardzo rozbudowany i skomplikowany, ale po pierwszym użyciu zauważysz, że poruszanie się po nim jest proste. Rozłóżmy funkcje na czynniki pierwsze, zaczynając od prawej kolumny z zebranymi danymi:

  1. Boczna kolumna z widgetami

Analiza TOP10 Google przy tworzeniu treści

To lista stron, które rankują w TOP10 na frazę "historia sztucznej inteligencji". Jeśli serwisy te znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania to oznacza to, nie biorąc pod uwagę innych czynników rankingowych, że treści tam prezentowane zostały przez Google ocenione pozytywnie. Warto więc przyjrzeć się tym stronom, aby obrać kierunek w jakim powinna być przygotowana Twoja treść.

Po kliknięciu w szczegóły dla danej domeny zobaczysz wykorzystane w niej nagłówki oraz słowa kluczowe. Aby jednak ułatwić i przyspieszyć analizę, a co za tym idzie lepiej zoptymalizować Twój tekst przygotowaliśmy możliwość całościowej analizy TOP10, wybierając za Ciebie nagłówki i słowa kluczowe, które warto użyć w artykule. Zrobisz to za pomocą tych widgetów:

Analiza keywordsów i nagłówków dla stron z TOP10

Wystarczy kliknąć w Wykonaj podsumowanie słów kluczowych oraz Wykonaj podsumowanie nagłówków, aby cała analiza wykonała się automatycznie. Ze względów wydajnościowych w jednym czasie może odbywać się jedna analiza - jeśli kliknąłeś w analizę słów kluczowych to musisz poczekać kilkanaście sekund aż będzie możliwe aktywowanie analizy nagłówków.

Tak wygląda przygotowana analiza słów kluczowych:

Analiza słów kluczowych

Zobaczysz tutaj najważniejsze słowa kluczowe wykorzystane w serwisach z TOP10, pogrupowane w kategoriach, dzięki czemu łatwiej jest nimi zarządzać. Aby wykorzystać wybrane słowo kluczowe w Twoim artykule wystarczy, że w nie klikniesz. Wyląduje ono automatycznie w formularzu personalizacji artykułu - o nim nieco później.

Wybrane słowa kluczowe nadają kontekst treści, którą generujesz. Jeśli interesuje Cię tekst na temat AI w biznesie to warto wykorzystać wszystkie słowa z kategorii "AI W BIZNESIE", które widzisz na powyższym zrzucie ekranu. W praktyce będzie to oznaczać, że AI tworząc treść będzie starało się wykorzystać wybrane przez Ciebie słowa.

Analogicznie sprawa wygląda z przeanalizowanymi nagłówkami:

Analiza nagłówków TOP10 wyników wyszukiwania podczas pisania artykułu

Tutaj zobaczysz podział na rodzaj nagłówka, np. H1, H2, H3 jak również kategorie nagłówków. Klikając w wybrane nagłówki trafią one automatycznie do wykorzystania w Twoim artykule. Posłużą do przygotowania na ich temat akapitów z tekstem - o tym również nieco później.

W prawej kolumnie znajdziesz również Podobne pytania z Google (PAA):

PAA - podobne pytania z Google

Możesz je wykorzystać jako nagłówki do Twojego artykułu. Zazwyczaj są to dość popularne pytania pokrewne, powiązane z tematem Twojego artykułu. Warto wziąć pod uwagę ich wykorzystanie, ponieważ mogą dobrze uzupełniać opisywany temat oraz dostarczać ruch z wyszukiwarki.

2. Personalizacja artykułu - nagłówki, słowa kluczowe, temat

Tworzenie treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

W tej sekcji znajdziesz możliwość dodawania nagłówków, słów kluczowych, podania tematu całego artykułu. Jest to istotna część całego promptu, ponieważ pozwala spersonalizować Twój artykuł nadając mu kierunek merytoryczny. Jeśli skorzystałeś z przeanalizowanych danych TOP10, które opisałem powyżej (nagłówki, słowa kluczowe) to dużą część tego formularza masz już wypełnioną (o ile "poklikałeś" w nagłówki i słowa kluczowe wybierając je). Oczywiście wszystkie zmienne możesz dowolnie modyfikować - często warto zmienić / rozbudować nagłówki.

Kolejny krok to dokładniejsza personalizacja tworzonego tekstu. To co widać poniżej to zaawansowane ustawienia - aby się pojawiły należy kliknąć w suwak Pokaż zaawansowane ustawienia generowania. Jeśli nie zależy Ci na dokładnej personalizacji to nie musisz korzystać z tej opcji. Dla zwiększenia jakości tekstu warto jednak się nad tymi funkcjami pochylić.

Personalizacja tworzonych treści z AI

Masz tutaj możliwość zdefiniowania języka, formy osobowej, długości tekstu, zastosowanie wstępu i podsumowania oraz wybrać długość generowanego tekstu. Długość uzależniona jest od ilości nagłówków i słów kluczowych, których chcemy użyć - podczas ich uzupełniania będziemy widzieć podpowiedzi sugerujące jaką długość artykułu możemy tworzyć. Dodatkowo możesz nadać ton całej wypowiedzi -  w naszym przypadku zaznaczymy edukacyjny, ponieważ chcemy skupić się na faktach i prostym, fachowym języku. Wybór tonu wypowiedzi potrafi znacząco zmienić sposób pisania - odpowiedni dobór tonu do odbiorcy tekstu ma więc spore znaczenie.

Gotowe! W tym momencie nie pozostaje nic innego jak kliknięcie w przycisk Wygeneruj treść artykułu, aby wysłać wszystkie nasze ustawienia do sztucznej inteligencji, która zrobi całą resztę. Efekt będzie widoczny w ciągu maksymalnie kilku minut. Tekst, jak widać poniżej, pojawi się w edytorze - można go dowolnie modyfikować oraz automatycznie wysłać do wybranego Wordpressa jeśli wcześniej został on dodany do naszego narzędzia.

Wynik generowania tekstu przez AI

W tekście opisane zostały wszystkie nagłówki, które wskazaliśmy. Użyte zostały słowa kluczowe, o które prosiliśmy. Tekst jest napisany w zrozumiały, edukacyjny sposób, w formie bezoosobowej. Dodatkowo pogrubione zostały słowa kluczowe związane z tematyką artykułu.

Jeśli planujemy stworzyć długą treść, która dogłębnie ma wyczerpać dany temat to warto zastanowić się nad rozbiciem tekstu na 2-3 osobne prompty. Można wówczas pozostawić wiele ustawień, zmieniając jedynie nagłówki i słowa kluczowe. W ten sposób, generując 2-3 teksty możemy stworzyć kompedium wiedzy w bardzo wielu dziedzinach.

Wszystkie kroki, które przeszliśmy pozwoliły nam na:

  • zbadanie konkurencji, a dokładniej mówiąc sprawdzenie "co lubi Google" jeśli chodzi o content (w uproszczeniu),
  • zebranie słów kluczowych, nagłówków, sugestii, które warto wykorzystać w naszym artykule,
  • nakreślenie tematu wypowiedzi na bazie nagłówków, słów kluczowych,
  • dodatkową personalizację dotyczącą długości artykułu, jej tonu czy formy osobowej,
  • wygenerowanie tekstu gotowego do publikacji na naszej stronie.

Stworzenie tego typu treści dla osoby znającej możliwości narzędzia zajmuje ok. 15 minut. Narzędzie możemy wykorzystywać do tworzenia zoptymalizowanego contentu w sposób kompleksowy - od pierwszego researchu po publikację gotowego materiału. Możemy również traktować to jako zarys tekstu, który będziemy pisać samodzielnie. Otrzymujemy bowiem dokładny research konkurencji oraz tematów, których analiza mogłaby pochłonąć kilka godzin.


Powiązane wpisy